Köpvillkor
Betalning & Priser
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Betalalternativ
Vi har samarbete med Klarna som gör ditt köp hos oss tryggt och säkert. Du kan välja mellan direktöverföring från din bank, kortbetalning eller faktura där du även kan dela upp din betalning.
Leveranser & Returer
Vi samarbetar med DHL och Postnord för leveranser, beställningar innan 14.00 packas och skickas normalt samma dag, fraktvillkor enligt valt fraktsätt i kassan. Om leveransen av någon anledning är försenad kommer vi informera dig om detta.
Produktinformation
Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering. Vi förbehåller oss för eventuell slutförsäljning av produkter.
Retur/byte, 30 dagars öppet köp
Vi följer distansavtalslagen och därmed har du rätt att returnera beställda varor. Du ångrar ditt köp genom att inom 30 dagar från att du mottagit din beställning (eller större del av) skicka ordernummer, artikelnummer, antal och orsak till [email protected]. Artikeln ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong med medföljande retursedel. Returfraktkostnaden är 99kr och dras ifrån det belopp som vi sätter tillbaks till dig. Vill du byta produkten meddelar du oss på [email protected]. Du står här för returfrakten och vi för frakten till dig.
Om du som kund har hanterat artikeln i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att artikeln som returneras är mindre värd, förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande artikelns värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall.
Returer och byten skickas till:
Ocean Active co/ Dreamlogistics AB
Viaredsvägen 24
504 64 Borås
Garantier
Du har full garanti på samtliga produkter du köper enligt gällande lagstiftning.
Ej uthämtade paket
Vi ansvarar inte för paket som inte hämtas ut inom skälig tid. Vi ansvarar inte heller för outhämtade paket som returneras till oss. Outhämtade paket som returneras till oss fraktas på din risk och det är du som står för fraktkostnaden. Det är därför viktigt att du hämtar ut ett paket även om du ångrat ditt köp. Outlösta paket som returneras till oss debiterar vi 250 SEK per kolli till dig som kund, denna kostnad regleras via Klarna som då inte kommer krediteras i sin helhet.
Har du som kund missat att hämta ut paketet, men vill ha varan, betalar du själv fraktkostnaden för det andra utskicket samt returfrakten tillbaka till oss.
Personuppgifter
I samband med din registrering och/eller beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt GDPR (dataskyddsförordningen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig. Kontakta gärna vår kundservice så hjälper vi dig.
Informationen du lämnar om dig själv används av oceanactive.se och våra samarbetspartners för betalning och leverans. Vi garanterar att inga uppgifter om dig kommer att säljas eller föras vidare till tredje part. Oceanactive.se använder uppgifter från kundregistret för utskick om våra produkter. Du får vårt nyhetsbrev när du går igenom snabbkassan, du kan även prenumerera på vårt nyhetsbrev när du registrerar dig som kund. Du kan när som helst avbryta din prenumeration, antingen via länken i nyhetsbrevet eller genom att kontakta vår kundservice.
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar.
Tvister
Vi strävar alltid efter att våra kunder ska vara nöjda med de varor och tjänster som vi tillhandahåller. Därför har vi som princip att i första hand lösa eventuella oenigheter genom att komma överens om en lösning som gynnar båda parter. Om vi trots våra ansträngningar inte gör detta så rekommenderar vi dig att vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för en oberoende prövning. Vi följer ARN:s rekommendationer.